Nouveau numéro de MUSICultures

Le français suit.

We are very pleased to announce the publication of the most recent issue of MUSICultures (48), which features two special issues: “Queer Musicking,” guest edited by Craig Jennex and Charity Marsh, and “Stories of Emergence, Opportunity, and Challenge in Canada’s University Music Programs,” guest edited by Nathan Hesselink and Heather Sparling, as well as articles on open topics.

This issue is available to current members of the Canadian Society for Traditional Music ici (non-members can freely access issues more than 3 years old). For membership/subscription information, please visit the website of the Canadian Society for Traditional Music. Or check your library for access.

 

Vous trouverez le sommaire de ce numéro spécial ci-dessous :

l'introduction 

CRAIG JENNEX with CHARITY MARSH

Queer Musicking

 

Articles: Queer Musicking 

MATHEW KLOTZ

Considering (Queer) Musicking through Autoethnography

 

SADIE HOCHMAN-RUIZ

Why “Political”? Blackness and Queer Urban Geographies in Toronto and San Diego

 

KEVIN C. SCHATTENKIRK

Telling LGBTQ+ Stories through Choral Music: A Case Study of the San Francisco Gay Men’s Chorus

 

LOUISE BARRIÈRE

Musiquer en ligne? Une analyse de la formation de communautés queer et féministes autour des musiques metal

 

Articles: Open Topics 

DANICK TROTTIER

De la restauration à la rétromania : Adorno, Reynolds et l’enjeu du passé dans l’évaluation du présent musical

 

ELOISA DOMENICI

Samba de Roda and the Threat of Epistemicide on the North Coast of Bahia

 

l'introduction 

NATHAN HESSELINK and HEATHER SPARLING

Music in Canadian Higher Education – Institutional Histories and Entanglements

 

Articles: Stories of Emergence, Opportunity, and Challenge in Canada’s University Music Programs

JULIA BYL

Free-Range Sound Waves: Public Music and the Conditional Institution in Alberta

 

NATHAN HESSELINK

From Point Grey to Little Mountain: Connections and Intersections between UBC Music and Little Mountain Sound

 

JAMES KIPPEN

Ethnomusicology at the Faculty of Music, University of Toronto

 

STERLING BECKWITH

Remembering Toronto’s Upstart Startup

 

KYLE DEVINE and JOHN SHEPHERD

On Popular Music Studies in Canada: An Interview with John Shepherd

 

SYLVIE GENEST and GUY VANASSE

L’intégration des musiques traditionnelles et commerciales aux études universitaires : l’expérience uqamienne (1969-2020)

 

MONIQUE DESROCHES

Le développement de l’ethnomusicologie à l’université de Montréal : une dialectique entre recherche et enseignement

 

CHRIS McDONALD

Exploring Community-Based Alternatives: Vernacular Music and Higher Education in Cape Breton

 

BEVERLEY DIAMOND

Struggling Towards Decolonization in Canadian Music Schools

 

Plus book, recording, and film reviews.

 

***

 

La rédaction de MUSICultures est très heureuse de vous annoncer la publication d’un nouveau numéro : vol. 48. Ce numéro inclut deux collections d’articles : « Musiquer / Musiqueer » dirigé par Craig Jennex et Charity Marsh, et « Histoires d’émergence, d’occasions et de défis dans les programmes de musique des universités candiennes » dirigé par Nathan Hesslink et Heather Sparling, et en plus une section d’articles sur des sujets variés.

Ce numéro est disponible en ligne aux membres courants de la Société canadienne des traditions musicales (les non-abonnés peuvent accéder à tous les numéros datant de trois ans ou plus). Pour les informations concernant l’adhésion et l’abonnement, veuillez consulter le site web de la Société canadienne des traditions musicales. Ou bien vérifier l’accès à la bibliothèque de votre institution.

 

Vous trouverez le sommaire de ce numéro spécial ci-dessous :

l'introduction 

CRAIG JENNEX with CHARITY MARSH

Queer Musicking

 

Articles : Musiquer / Musiqueer

MATHEW KLOTZ

Considering (Queer) Musicking through Autoethnography

 

SADIE HOCHMAN-RUIZ

Why “Political”? Blackness and Queer Urban Geographies in Toronto and San Diego

 

KEVIN C. SCHATTENKIRK

Telling LGBTQ+ Stories through Choral Music: A Case Study of the San Francisco Gay Men’s Chorus

 

LOUISE BARRIÈRE

Musiquer en ligne? Une analyse de la formation de communautés queer et féministes autour des musiques metal

 

Articles : Sujets variés

DANICK TROTTIER

De la restauration à la rétromania : Adorno, Reynolds et l’enjeu du passé dans l’évaluation du présent musical

 

ELOISA DOMENICI

Samba de Roda and the Threat of Epistemicide on the North Coast of Bahia

 

l'introduction 

NATHAN HESSELINK and HEATHER SPARLING

Music in Canadian Higher Education – Institutional Histories and Entanglements

 

Articles : Histoires d’émergence, d’occasions et de défis dans les programmes de musique des universités canadiennes

JULIA BYL

Free-Range Sound Waves: Public Music and the Conditional Institution in Alberta

 

NATHAN HESSELINK

From Point Grey to Little Mountain: Connections and Intersections between UBC Music and Little Mountain Sound

 

JAMES KIPPEN

Ethnomusicology at the Faculty of Music, University of Toronto

 

STERLING BECKWITH

Remembering Toronto’s Upstart Startup

 

KYLE DEVINE et JOHN SHEPHERD

On Popular Music Studies in Canada: An Interview with John Shepherd

 

SYLVIE GENEST et GUY VANASSE

L’intégration des musiques traditionnelles et commerciales aux études universitaires : l’expérience uqamienne (1969-2020)

 

MONIQUE DESROCHES

Le développement de l’ethnomusicologie à l’université de Montréal : une dialectique entre recherche et enseignement

 

CHRIS McDONALD

Exploring Community-Based Alternatives: Vernacular Music and Higher Education in Cape Breton

 

BEVERLEY DIAMOND

Struggling Towards Decolonization in Canadian Music Schools

 

Comptes rendus de livres, de films et d’enregistrements en plus.

Les événements à venir

Sorry, we couldn't find any posts. Please try a different search.

Easy Facebook Feed error:

(#200) Provide valid app ID

Easy Facebook Feed error:

(#200) Provide valid app ID